29 Kasım 2012 Perşembe

Limonlu cheesecake









    Aslında bence cheesecake yaza yakışıyor, ama bu hafta aldığım süt fazla gelince lor yapmaya karar

verdim . Dün sütümü limonla kestirdim. Limonlu cheesecake yapığım diye yoksa 1 kaşık yoğurtla kesiyorum..

       Bugünde kolları sıvadım....



      Tarifi:

  1 su bardağı un

1/4 su bardağı  rondo dan geçmiş fındık (badem veya cevizde olabilir)

1/4 su bardağı şeker

1 çorba kaşığı hindistancevizi rendesi

1 yumurta sarısı

75 gram tereyağı

tuz



  İlkin tabanı  hazırlayarak işe başladım.

Çok kolay ,malzemenin hepsini mutfak robotuna koydum. Kum gibi

olana dek karıştırmayı sürdürdüm. Kum gibi olunca robottan çıkarıp elimle toparlayıp beze yaptım. 

Bu bezeyi 30 dakika buzdolabında soğuttum.





Soğuyunca bezeyi dolaptan alıp, kelepçeli 20 cm lik kek kalıbının altına ilkin yağlı kağıt serip üzerine hamuru

kenarlarını 1.5-2 parmak kadar yükselterek  yaydım.

Sonra yine bir 30 dakika daha buzdolabında beklettim. Bu arada fırını 180 dereceye ayarladım.

30 dakika sonra ısınmış fırına hamuru koyup 20-25 dakika pişirdim.

Bu arada limonlu içi hazırladım.

 Limonlu iç:        



300 gram kadar lor (veya 400 gram labne peyniri)

1 kutu krema

1/2 su bardağı şeker    

2 yumurta

1 limon suyu ve 1 limon kabuğu rendesi

vanilya

Hepsini mikserle çırptım. Ve pişmiş tabanın üstüne boşaltım.175 derecede yaklaşık 1 saat pişirdim.

Dayanabilirseniz 1 gün buzdolabında dinlenirse çok daha lezzetli oluyor.





Ben dayanamadım....
                                                                                                        
AFİYET OLSUN.....

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder