21 Kasım 2012 Çarşamba

Tarçınlı cevizli rulo (cinnamon roll)



   Havalar soğudu mu, nedense evde bir tarçın kokusu arar burnum....


  İşte bu o tarçın kokulu kış tariflerimden biri ,yumuşacık karamelize şekerden ustu çıtır ve mis gibi tarçınlı ,

       Keşke bilgisayara kokuda yüklense ve bu kokuyu alabilseniz.....






   

                Hamurun malzemesi;
             
   1 su bardağından iki parmak az ılık süt

   1/3 su bardağı şeker

    3 çorba kaşığı yumuşak tereyağı

    1yumurta

    1 tatlı kaşığı dolusu kuru maya

   1 çimdik tuz

    vanilya

    Alabildiği kadar un

                    İçi;

60 gram kadar yumuşak tereyağı, 1/2 su bardağı esmer şeker(beyazda olur ben tadını daha çok seviyorum)


 2 yemek kaşığına yakın toz tarçın,2 avuç kırık ceviz ve en bombası 2 avuç  damla çikolata


  Kuru mayayı azıcık ılık süt ve bir tutam şekerle eritip, ben kaloriferin üzerinde şöyle bir kabarana dek bekledim . Kabarınca yumurta, tereyağı, süt(ılık), vanilya , şeker  ve unla yumuşacık bir hamur yaptım. Galiba 4 su bardağı kadar un gitti .Aman iyicene yoğurun...  BU ÇOK ÖNEMLİ:::





Sonra  üzerini sera- strech le kapatıp yine ılık bir yerde 2 kat olana dek bekledim.




      



Ve merdanemi alıp başladım açmaya. Öyle çok ustalık gerekmiyor herkes kolayca yapabilir 0.5 cm kalınlığa kadar açılsın yeter,üzerine 60 gram(şart değil azda olabilir adetten bende 60 gram dedim)yumuşak tereyağı sürülür. Üzerine esmer şeker + tarçını karıştırıp tüm yüzeye serptim, bir  miktar artıyor o daha sonra kullanılacak  sonra kırık cevizler onun üzerine de  damla  çikolatalar serpiyor. Şimdi sıra çokta sıkı olmayan bir rulo yapmada,





Rulo yapılınca tepsiyi yağladım ve kalan tarçınlı esmer şekeri yağlanan tepsiye serptim. Bu harika bir kıtırlık veriyor.




Rulomu 2 parmak kalınlığında kesip tepsime yerleştirdim.180 derecede esmerleşene dek pişirdim.



      VE  ÇAYIMI  DEMLEDİM  .........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder