18 Aralık 2012 Salı

Armutlu crumble







           Her türlü crumble ı çok severim. Hele vişneli ,şeftalili yada çilekli olursa oooh bayılırım...

  Birkaç gün önce evde öyle kalmış armutlarla bakışırken  bir anda hadi crumble yapayım dedim. Ve 

işe giriştim....








   Tarifi:


   3 tane iri armut  ben beklemesinden usandığım deveci armut unu kullandım.


   Dolu dolu  3 yemek kaşığı tereyağı
   
   3 avuç un ben tam buğday unu kullandım.

1 su bardağı badem ve ceviz rondodan geçirip un haline getirdim .

1 avuç şeker ben kahverengi şeker kullandım.

   

Armutların kabuğunu soyup küp haline getirdim . 1 çorba kaşığı  

kahverengi şeker, yaklaşık yarım limonun suyu ve 

1 çorba kaşığı unla

harmanlayıp derince bir fırın kabının altına armutları döşedim.


Üzeri için; yumuşamış tereyağı, un , rondodan geçirdiğim badem-ceviz

karışımına ve kahverengi şekeri de ekleyip mikserde  karıştırıp bulgur bulgur bir

karışım yaptım.



                           Armutların üzerine döşedim. Sonra önceden ısıtılmış 185 derecelik fırında

                                                        üstü kızarana dek pişirdim.
  



            Armutlu crumble en iyi krem şanti ile gider . Taze bir kutu kremayı mikserle çırptım. İşte size

krem şanti  hem de o kutulardaki garip lezzetli yaratıklarla tadının alakası bile olmuyor. Ama süt 

kreması alırken içinde bulunanları mutlaka okuyun ,bazısında baya katkı maddesi var..
   

            Crumble ın yanına 2 kaşık krema koydum, çayımı da  doldurdum  mııııh  çok güzel oldu....

                             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder