22 Aralık 2012 Cumartesi

Soğanlı curry tavuk







                        Bu çok ama çok basit bir o kadarda lezzetli bir yemek.

                             Bir kere olsun deneyin inanamayacaksınız.







     

    
       Tarifi :  (Bu 2 kişi için  ama siz istediğiniz kadar arttırabilirsiniz )

     4 tavuk baget
  
    2 orta boy  veya çok iri 1 soğan

    1 tatlı kaşığı  curry  baharatı (KÖRİ)

    2 çorba kaşığı zeytinyağı

    Tuz, karabiber, toz kırmızı biber


    Ben genellikle yemek yapmak için demir tencere ve tavaları kullanıyorum lezzetleri sanki daha

güzel oluyor.

   Demir tavamı ateşe koyuyorum o ısınırken ben soğanımı ayıklayıp piyazlık doğruyorum.




 
Tavam ısınınca tavuk bagetlerini  2 çorba kaşığı yağ ile  kavurmaya başlıyorum.




  Üzerine deniz tuzunu da serpiyorum. Arada çevirerek yarı yarıya kavuruyorum. Kavurunca,
 
 
 
 
önceden doğradığım soğanları da ekliyorum. Ve hepsini birden kavurmaya devam ediyorum
 
 


   Kavrulma devam ederken kırmızı biber, curry(köri), karabiberi ve şöyle bir tadına bakıp tadı eksikse

tuzunu tekrar ekliyorum kavurmayı soğan yumuşayıp karemelize olana ve tavuk artık iyicene pişene

dek devam ediyorum.

   Not: Bu yemekte kapak hiç kapanmıyor. Bu çok önemli kapanırsa Cumbul Cumbul su bırakıyor.
 
 
                  Bu tarif canım anneme ait, çocukluğumun mis kokulu lezzetlerinden ......


 
 
 
Patates kızartması ile ayrılmaz bir ikili olurlar.....
 
 
AFİYET OLSUN.....:.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder