7 Şubat 2013 Perşembe

Çikolatalı ve fındıklı kek





  Her annenin çocuğunun gözünde kahraman olmasını sağlayan bir yemek vardır. İşte buda beni

 kızımın gözünde muhteşem aşçı yapan kek .....


  Nemli, yumuşacık, mis gibi fındık kokulu bir kek tarifi...




 
 
                                  Malzeme:


             3 yumurta

            1 su bardağından  1 parmak eksik yoğurt                   

          1 su bardağından 2 parmak eksik fındık yağı

          1/2 su bardağı kahverengi şeker

          1/2 su bardağı toz şeker

1 su bardağı fındık ben çiğ alıp yapmadan önce kavurarak

kullandım kokusu ve tadı daha baskın oluyor

       1 tatlı kaşığı vanilya ekstresi

      1 avuç dolusu damla çikolata

      1 çimdik tuz

      1Paket kabartma tozu

      2.5 su bardağı yaklaşık un  tam ölçü veremiyorum açıkçası ben

 kıvamına bakarak un ekliyorum bu kek içim boza kıvamının azıcık koyusu yaptım kekimi....




        İlkin fındığımı kavurup kabuğunu soydum ve kahve değirmeninden azıcık çektim iri taneler

     güzel oluyor bence.







                      Sonra ilkin tuz ,yumurta ve şekerin hepsini çok iyi mikserle çırptım.





                    Ardından sıvıyağ ,yoğurdu ekleyip yine çırptım. Ve vanilya ekstresinde ekledim.

         Artık kuruları koyma zamanı fındığı, kabartma tozunu ve unu da koydum. Tekrar çırptım ama

     çok eğil en son damla çikolataları koydum şöyle bir karıştırdım.






                     Tamam şimdi yağlanmış kalıba koyma zamanı





                                175 derece önceden ısıtılmış fırında pişiriyorsunuz.


                                                        Hepsi bu kadar basit




                           Sizinde  çocuğunuzun  süper  aşçısı  olmanız  dileği  ile . . . .


                                                       AFİYET OLSUN:::::



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder