2 Şubat 2013 Cumartesi

Ev yapımı kolay ekmek

 
 
 
 
Mis gibi sıcak ekmek kokuları ile evdekileri uyandırmak dünyanın en güzel duygularından biri ..
 
Hele o ekmeğin yoğun lezzetini hissetmek insana işte bu gerçek mutluluk dedirtiyor.
 
 


 
 
Ekmeğim çok kolay ve hiçte bir beceri gerektirmeyen bir ekmek yıllar önce bir moda akımı gibi
 
yayılan yoğurmadan ekmeğin benimce yorumu bu tarifle kötü ekmek yapmak imkansız...
 
 
 
Malzemeler:
 
3 su bardağı bey 1 su bardağı tam buğday unu
 
 (isterseniz çavdar, kepekli un yada aklıma gelmeyen her hangi bir un olabilir )
 
3-4 çorba kaşığı yoğurt
 
1.5 tatlı kaşığı bira mayası
 
1 çorba kaşığı zeytin yağ
 
 Alabildiği kadar ılık su
 
tuz 
 
1 tatlı kaşığı şeker 
 
 
 
 1.5 tatlı kaşığı mayayı 3-4 çorba kaşığı ılık                                                                                             
 

suda  eritiyorum. Şekeri de ekleyip kabarmasını

köpürmesini ılık   bir yerde bekliyorum.         

 Bira mayası aktive olunca unu, yoğurdu, mayayı,


 zeytinyağını ve aktive olmuş mayayı ekleyip ,

               şöyle bir yoğuruyorum



                        tabi yeteri kadar ılık suyu da ekliyorum yumuşak bir hamur yapıyorum öyle

                                                         çok yoğurmaya uğraşmıyorum.


 
 
          Sıcak bir yerde 8-10 saat kadar bekletiyorum. Hamur 2 katına kadar çıkıyor. Sera strech le

                                                      mayaladığım kabı kaplıyorum.




Kabarınca alıyorum ,yoğuruyorum hamur mayalanırken kıvamı cıvıklaşıyor,  
 
bu yüzden biraz daha un koyup
 
 
 
 
 
kulak memesi kıvamına getiriyorum hamuru,
 
Ve yine sera strechle kapatıp yaklaşık 6-8 saat kadar ılık bir yerde mayalıyorum. Mis gibi ekşi bir
 
hamur yapmış oluyorum.
 


 
Fırını 180 dereceye ayarlıyorum döküm tencereye soğuk fırına yerleştiriyorum.
 
Bu işlemi yaparken ekşimiş hamurumu alıp son bir defa daha yoğurup gerekirse yine un ekleyip
 
son mayalanma için mutfak bezini seriyorum (tezgaha) üzerine bu sefer mısır unu koydum hangi
 
 un isterseniz koya bilirsiniz bolca bezin üzerine serpip üstüne hamuru koyuyorum ve bezi
 
 paketliyorum cam kaseye böyle koyup en az 30 dakika bu şekilde bekletiyorum. Bu arada fırınım ve
 
 demir tenceremde ısınıyor  ve bekleme süresinin sonunda tencereye ekmek hamurunu atıp tencerenin
 
 kapağını da kapıyorum. Ve bu şekilde pişiriyorum .
 
 
 


     Sizin döküm tencereniz yoksa, ekmek yapmakta kullanılacak kabı çok az yağlayıp üzerine istenen


   unu direk kaba serpip, tepsi mayasını burada yapıp, sıcak fırında pişebilir bazen ben böylede

                                                            yapıyorum.


                       Sonra soğuması için beze ve torbaya sarıp bekletiyorum....




                                                    AFİYET OLSUN::::
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder