5 Şubat 2013 Salı

Ev yapımı mayonez (pişmiş yumurta ile)






     Ben çocukluğumdan beri mayoneze bayılırım. Çocukken annem istedik mi hemen 5 dakikada

 yapar bizde afiyetle yerdik. O günlerde ne sarmonella vardı nede mutsuz tavuk .....


  Evlenince aman dedim bunulanda uğraşılır mı alırım bir kavanoz olur biter ama ne o anneciğimin

 lezzetini bulabildim hazırlarda nede içime sindi, sonra sonra bıraktım mayonez alma işini, ama çoluk

 çocuk olup birde oda isteyip sormaya başlayınca bende başladım araştırmaya ve bu tarifi yıllar önce

 keşfettim birkaç kez bozdum, ama artık bende bir mayonez uzmanı oldum annem gibi. Yalnız

 benimki pişmiş yumurtadan hiç bir farkı yok tat ve görüntü olarak çiğ olarak yapılanından. Sizde bir

kere başlasanız bu lezzetten sonra bir daha hiç marketten almazsınız güvenin....







    
               Malzeme:

   2 yumurta sarısı (ben organik yumurta kullandım)

   1 tatlı kaşığı hardal  (ben ev yapımı

        yapmıştım )   

   1 çorba kaşığı su

   tuz

  1 su bardağı zeytin yağı ve fındık yağı karışımı

  2 çorba kaşığı ev yapımı elma sirkesi

  2 çorba kaşığı buğday nişastası

  1 çorba kaşığı un

 Yarım su bardağı kadar su

 Karabiber





  Yumurta sarılarını ,1 çorba kaşığı su ile çırpıp içine 1 tatlı kaşığı hardalı ekleyip içinde kaynayan su

                                                            bulunan tencereye oturtup;




    Sürekli karıştırarak yumurta sarısının rengi ve kıvamı koyulaşana dek çırpıyorum eğer az

çırparsanız yumurta pişmeye başlıyor aman dikkat ben altındaki su kaynadıktan sonra yaklaşık 5

                              dakika daha pişiriyorum (açıkçası saatime hiç bakmadım ).


                            Pişen yumurtaları iyice soğutmak gerekiyor bu çok önemli..

    

Soğuyunca  tek çırpıcı kısımı olan yani tek çırpma teli olan mikserle  ve eğer mikserin kuvvetine

 güvenmiyorsanız yani makineniz profesyonel değilse mutlaka dar ve derin bir kapta yapın yoksa

                    tecrübe ile sabit bozuluyor .Ve mutlaka ama mutlaka mikser kullanın .




       Çırpıcıyı başlayın çalıştırmaya artık sonuna dek durmayacak özellikle sıvı yağ akıtırken...

           İlkin biraz daha çok sıvı yağ kona bilir ama gidene daima çok az sıvı yağ dökmek

             gerekiyor .Mayonez yapmanın mantığı yumurta tüm sıvı yağ la kaynaşacak ...




  Kaynaşma oldukça yumurta beyazlayacak aman sakın çok yağ dökmeyin ip gibi koyulaştıkça damla

 damla yağı ekleyin SABIR çok önemli  birde miksere kuvvet.....



  Bir süre sonra artık mayonez oluşmaya başlayacak işte bu aşamada ben hep bozuyordum oldu

zannetmemek gerekiyor. Aklıma gelmişken bozulunca, bir anda yumurta ile yağ ayrışmaya başlıyor

 o zaman yapılacak tek şey ,yeni bir yumurta sarısı hazırlayıp ilkin bozduğunuz karışımı yeni sarıya

 ekleyip, sonra sıvı yağ eklemeye devam etmek.

 


 
 
   Aslında mayonez bazıları için burada bitiyor çeşnilendiriyor ve kullanıyorlar. Yani sirkemizi

 karabiberimizi ve tuzumuzu ekliyoruz aslında hepsi bu ama ben bir nişastalı unlu karışımla

karıştırıyorum bu benim tercihim siz ikisini de deneyin hangisi hoşunuza giderse ...





                       Ben 2 çorba kaşığı nışasta,1çorba kaşığı un ve yarım su bardağı suda eritip

                                                  ocakta pişiriyorum. Tabii karıştırarak.....




   Koyu kıvamlı bir muhallebi yapıp ocağı kapatıyorum onu da iyice soğutuyorum .Soğuyunca

                                                                     katılaşıyor...




                                         Mayonezle iyice gene mikserle karıştırıyorum .



            Bu şekilde bence daha hafif oluyor.


          MAYONEZİNİZİ 1 HAFTADA TÜKETİN .  BUZDOLABINDA TUTMAYI UNUTMAYIN.



        NOT:


   Mayonez benim düşüncem sade zeytin yağı ile biraz ağır oluyor. Ayçiçek veya mısır özü yağı

tercih edilebilir ben bu iki yağı hiç kullanmadım açıkçası bilgim yok lezzetleri hakkında ...


   Yabancı sitelerde kanola yağıda kullandıklarını gördüm...




         Mayonez aslında bir defa nasıl yapıldığını anlayınca yapımı çok kolay olan bir sos ama

               anlayana dek biraz canımı benimde sıktı ama 4 yıldır bu şekilde hep yapıyorum ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder