13 Mart 2013 Çarşamba

Dereotlu Cevizli Tuzlu Kek



 
 
 
Bir misafirim gelecek olsa hemen yaptığım basit lezzetli bir tuzlu kek tarifi paylaşmak istiyorum.
 
 




                                                                       Malzemeler:





                             
                                                                      3 yumurta

                                        1 su bardağından 1 parmak eksik zeytinyağı

                                       1 su bardağından yaklaşık 2 parmak eksik yoğurt

                                      1 su bardağı normal un

                                      1su bardağı tam buğday unu

                                     1 su bardağı ceviz

                                    100 gram kadar beyaz peynir

                                  1 avuç ayçiçeği (olmasada olur)


                                1 paket kabartma tozu

                               8-10 dal dereotu

                               tuz



     Çok kolay bir tarif malzemeler olduktan sonra 5 dakika sürmüyor. Önce yumurtaları kırıp tuzla

birlikte iyice çırpıyorum.  
      

  Sonra sıvıyağ, yoğurdu ekleyip çırpmaya

devam ediyorum.


  Ardından  1 su bardağı beyaz un ve 1su bardağı

tam buğday ununu ekliyorum. Ve kabartma

tozunuda unutmamak lazım.



  Hepsi karışınca iri dövülmüş cevizleri size

tavsiyem cevizlerinizi kabuklu alın ve dövülmüş

ceviz kullanmak istediğinizde rondo dan

çekmek yerine havanda dövün daha lezzetli

olduğunu göreceksiniz.        



Dereotunu ince kıyıp, rendeleniş beyaz peyniri ve şöyle bir irice dövdüğünüz ayçiçeğini de ekledim.
                                      
                                           


                  Yağladığım  borcama koyup 175 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirdim.

                  
                                                 AFİYET OLSUN......

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder