9 Nisan 2013 Salı

Enginar Dolması




 Deseler ki en çok sevdiğin sebze hangisi düşünmeden enginar ve şevket-i bostan derim...

    İkisininde mevsimi geldi sevinçten uçuyorum..

 Elimden geldiğince kendimce yaptığım enginar dolması tarifimi paylaşmak istiyorum belki sizde denersiniz...

 





       Malzeme:

 Dolmalık hazırlatılmış 3 enginar Ben şanslıyım benim enginar'cım hazırlıyor yoksa iş başa düşer


 yapılır yapılmaya ama ....

1/2 su bardağı pirinç                 

Yarım demet civarı maydanoz

8-10 dal taze nane

2 dal taze sarımsak

 5-6 dal taze soğan

1 tane kuru soğan

1 tatlı kaşığı kaşığı kuru nane

1 çay kaşığı yeni bahar

1 tatlı kaşığı tatlı toz kırmızı biber

1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber

1 çorba kaşığı domates salçası

1/2 çorba kaşığı tatlı biber salçası

2-3 diş sarımsak ezilmiş

İçi için 1 limon suyu

tuz ,karabiber

Üzeri için ;  Yarım limon, 1 su bardağı su, biraz zeytin yağı


                                          Çok kolay bir o kadar da lezzetli dolmamıza başlıyoruz...

  
   



    İlkin tüm yeşillikleri kıyıyorum. Kuru soğanı küçük kuşbaşı olarak doğruyorum. Pirincimi soğuk

su ile yıkayıp onu da ekliyorum .Salçamı , kırmızı pul biberimi, toz kırmızı biberimi, yeni baharı,

 limonun sıktığım suyunu, tuzumu biberimi, ezilmiş diş sarımsağımı ve yaklaşık olarak 1/2 su

bardağı suyu ve 3 yemek kaşığı sızma zeytin yağımı da koyup hepsini karıştırıyorum.



 Bu yaptığım içi enginarın yapraklarının arasına koyuyorum, son olarak ta çanak kasımına  harcımı

                                                                koyuyorum.







  Enginarlar bitince ,tencereye yerleştirip kenarından 1 su bardağı kadar daha su koyup, üzerine söyle

 bir yarım limon daha sıkıyorum ve son olarak ta zeytin yağını azıcık daha geçiriyorum. Tenceremin

kapağını kapatıp altı az açık ocakta pişiriyorum.





  Eğer su az gelirse diye ara ara ocağı kontrol etmeyi sakın unutmayın...

   



                                                    AFİYET OLSUN::::


   




2 yorum:

  1. Enginar hiç denemedim ve bu kadar sevdiğin bu sebzeyi ciddi ciddi merak ettim:)
    Ellerine sağlık canım.
    Afiyet şifa olsun..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Umut Sepetim...Sevgiler..

      Sil