26 Nisan 2013 Cuma

Enginar Haşlaması







  Enginar haşlaması çocukluğumda enginar mevsimi gelip te enginarlar irileştiğinde annemin sık sık

yaptığı yemesi bir törene dönüşen lezzetlimi lezzetli, kolay mı kolay ama nedense her kesin pekte

  bilmediği bir tarifi paylaşmak istiyorum...







                                                 MALZEMELER:


                     Kişi başına 1 irileşmiş yaprakları (dişlenmiş)olan etlenmiş enginar 
 

                Sosu:                                



   4-5 diş sarımsak

  Toz tatlı kırmızı biber

  Kırmızı pul biber

  Zeytin yağı

  tuz, karabiber

  1 limon suyu



    

   Ben bu yemeği yaptığımda özellikle saplarını da istiyorum enginarın sapının lezzeti enginarın

                                                     kendinden daha farklı oluyor...

 



   Enginarı iyice yıkadıktan sonra sıra sapını ayıklamaya geliyor enginarın sapının dışı odunumsu

oluyor bu kısımı bıçakla rahatça soyabilirsiniz . Ortasında lezzetlimi lezzetli süngerimsi bir kısım

                               bulunuyor işte bu kısımı mutlaka yemeğinize koyun derim..

  



     Şimdi sıra bir kaseye sos hazırlamakta bu sos benim uydurmam açıkçası annem sadece tuz ve

zeytinyağı ile yapar. Ben bu sosu çok yakıştırıyorum. Siz belki benim aklıma gelmeyen daha güzel

                                                      bir lezzet keşif edersiniz...

   Sos için, 4-5 çorba kaşığı kadar sızma zeytinyağı, tuz, karabiber, kırmızı pul biber, ince doğranmış

 4-5 diş sarımsak, tatlı toz kırmızı biber, 1 limonun suyu, 1 su bardağı su daha fazlada olabilir

                                         pişerken kontrolü unutmayın hepsini karıştırıyorum.




   Bu yemeği düdüklü tencerede yapıyorum normal tencerede zor pişer varsa sizde düdüklüde 

                                                               pişirin derim...

  Tencereye enginarları ve saplarını koyup sosunu özellikle yapraklarının arasına girmesine dikkat  

ederek boşaltıyorum. Düdüklümü ben 35 dakikaya ayarlıyorum. Bu düdüklüsüne göre bence  

                değişiyor, sizde bir tecrübe pişirmesinden sonra tahminim ayarını bulacaksınız...


 
Yapraklar piştimi pişmiştir.
 
 
Sıra en zevkli kısımda; Yaprakları tek tek kopardığınızda altının etli olduğunu göreceksiniz işte bu
 
etli kışını sıyırması nefistir biz ortaya kocaman ama gerçekten kocaman bir kase koyarız kemirilen
 
 
 yapraklar burada birikir
 
 
 




  Ortasındaki sakallı kısıma (kızım buraya mücevher der ) gelince bu tüyleri kolayca tutam tutam    

                                                             koparıp temizleyin.


              

                                                            Afiyetle yiyin.....

 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder